Czarna rzeczywistość technologii. Minecraft jako narzędzie edukacyjne. Dopaminowa słabość ludzkiego mózgu. Dzieci w spektrum – w objęciach ekranowych aplikacji.
To tylko niektóre tematy poruszone na czwartej już konferencji profilaktycznego Programu Edukacyjnego „Re@lnie Odpowiedzialni” – który jest częścią Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Odłącz się – Połącz się” i jest stworzony żeby wspierać placówek oświatowych.
25 września sala główna Kina Helios w BlueCity, wypełniła się uczestnikami – gronem pedagogów, którym zależy na wiedzy i rozwoju. Na kinowym ekranie przewijały się prezentacje w rytm prelekcji wyjątkowych ekspertów.
Podsumowanie okresu od ostatniego spotkania konferencyjnego sprawnie i interesująco przeprowadziły Karolina Józefowicz – współtwórczyni Kampanii i Programu oraz Małgorzata Kozicka – koordynator Programu m.in. przypominając, że program ma charakter ciągły i można do niego w każdej chwili dołączyć.
Kolejną ważną informacją jaką usłyszeli uczestnicy, była wiadomość o inauguracji bezpłatnego psychologicznego magazynu dla szkół podstawowych pod nazwą „Odłącz się. Połącz się. Magazyn”. Krótko zaprezentował go redaktor naczelny magazynu Konrad Michalski, mówiąc, że wierzy, że to kolejna rzecz, która będzie wsparciem dla nauczycieli i psychologów szkolnych w ich odpowiedzialnej pracy. Magazyn jest dostępny w wersji on-line dla każdego, a w wersji papierowej – każda szkoła może wnioskować o bezpłatną prenumeratę.
Podczas wydarzenia wyróżniono firmy Re@lnie Odpowiedzialne reprezentowane kolejno przez:
– właścicielkę Parków Trampolin „Kocham Skakać” – Dorotę Kierznikowicz
– dyrektor zarządzającą firmy „PAPERLINK” – Karolinę Kwiatkowską-Sienkiewicz
– kierownik działu marketingu firmy „St. Majewski” oraz marki „Bambino” – Barbarę Pikos
– prezesa zarządu firmy „Chocolate Story” czyli „Manufaktury Czekolady” – Krzysztofa Stypułkowskiego
– account Managera Parku Rozrywki „Majaland” – Małgorzatę Jankowską
– właścicielki firmy „Wytrenowani” – Weronikę Szymczyk i Agatę Gorzewską
– prezesa Zarządu firmy „Tescas” – reprezentującej markę „ALILO” w Polsce – Sebastiana Steć
– managera ds. produktu w „Wydawnictwie MAC” – Marię Zdziech
– dyrektor zarządzającą „Kina Helios” – Magdalenę Zawadzką-Okoń
– oraz dyrektor zarządzającą „Inca Play” – Agnieszkę Wojciechowską
Merytoryka spotkania oparta została o następujące tematy:
– „Dzieci w spektrum autyzmu a ekrany – szanse i zagrożenia” – Maja Dudkowska
– „Jak przygotować dziecko do życia w sieci?” – Magdalena Bigaj
– „Wykorzystanie technologii – w tym gier komputerowych – we współczesnej edukacji” – Krzysztof Chojecki i Barbara Dubiecka-Kruk
– „To tylko smutek, czy już depresja? – o kryzysie zdrowia psychicznego dzieci” – Karolina Józefowicz
– „Jasiu, do tablicy!” Czy tremy doświadczamy tylko na scenie?” – Kamil Jaros
– „Wykorzystanie gier planszowych w edukacji” – Urszula Świat
– „Kompetencje kluczowe dla dzieci w wieku szkolnym” – Maria Zdziech
Uczestnicy mieli okazję odpowiednio przyswoić dużą dawkę wiedzy dzięki relaksacji i dobrej atmosferze. W przewie mogli zdegustować pyszne ciasta, czy stworzyć własną tabliczkę czekolady. Na scenie rozgrywały się konkursy z nagrodami oraz niezwykła prelekcja o odstresowującym działaniu oddechu przeprowadzona przez Adama Kowalewskiego – psychologa klinicznego. Aby każdy uczestnik poczuł się doceniony, wszyscy zostali pożegnani bogatym pakietem upominków.
„Jesteśmy naprawdę zadowoleni. Wielu uczestników podchodziło do mnie, gratulowało, mówiło o wysokim poziomie merytorycznym, interesujących prelekcjach. Żegnając uczestników słyszałam, że nie mogą się doczekać kolejnego spotkania – to naprawdę miłe dla organizatora – to znaczy – usłyszeć takie słowa. Kolejne spotkanie na piątej konferencji. Tą planujemy już w marcu 2024.” – mówiła Patricia Michalska – pomysłodawczyni, współtwórczyni Kampanii, a jednocześnie główna koordynatorka i organizatorka konferencji.